بیمارستان دکتر علی شریعتی فسا

tech 2

معرفی مسئول

مسئول فناوری اطلاعات:

نام و نام خانوادگی: سعید شب بویی
سمت :

مسئول واحد فناوری اطلاعات و شبکه های کامپیوتر

تحصیلات: کاردانی کامپیوتر
شماره تماس: 53316314

 

"شرح وظایف كارشناس فناوري اطلاعات "

وظایف کارشناس فناوری اطلاعات به شرح ذیل می باشد :

1-      وظایف عمومی کارشناس فناوری اطلاعات

2-     در حوزه سخت افزار

3-     در حوزه شبکه

4-     در حوزه نرم افزار

5-     در حوزه وب سایت

6-     در حوزهHIS

7-     در حوزه اتوماسیون اداری

8-    در حوزه اینترنت

9-     در حوزه مخابرات

فصل اول :  وظايف عمومي كارشناسان فناوري اطلاعات

 

ماده 1 - تهيه و به روز نگاه داشتنن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و تجهيزات مركز تلفن و شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجوددر واحدها

ماده 2 - انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد در محدوده سقف مجاز در بخشنامه هاي ارسال شده از طرف مديريت خدمات پشتيباني دانشگاه ( معاملات كوچك ) و خريد طبق ليست تجهيزات مجاز كه در سايت سخت افزار موجود مي باشد .

ماده 3 - حضور مستمر در جلسات هماهنگي و بازآموزي هاي برگزار شده توسط مديريت و در مواقعي كه حضور ممكن نيست ،كسب اجازه از مديريت

ماده 4 - اعلام نيازهاي آموزشي به مديريت و ارتقا سطح علمي و عملي با گرفتن آموزشهاي لازم و...

فصل دوم : وظايف در حوزه سخت افزار

ماده 1 -   نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي :

      ماده 1-1 - دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي ( فرم شماره يك )

      ماده 2-1 - بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز

      ماده 3-1-  تهيه ليست تجهيزات مناسب با نياز(در صورت تاييد نياز) طبق مشخصات ارائه شده از سوي مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات (فرم شماره 5)

      ماده 4-1- تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر احتمالي در زمينه قيمت ها ( تاييد قيمت بر عهده كارپرداز مي باشد )

ماده 2 -  كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير :

       ماده 1-2 -  بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده

       ماده 2-2 - الصاق برچسب ليست قطعات داخلي رايانه ها همراه با مشخصات فني و تاريخ شروع و خاتمه گارانتي قطعات بصورت مشخص بر 

       روي رايانه هاي خريداري شده ( بهتر است توسط شركت فروشنده انجام گيرد )

      ماده 3-2 - تكميل فرم مخصوص چك ليست سيستم (فرم شماره 6) همراه با توضيحات مربوطه

      ماده 4-2 - الصاق برچسب كنترل فني در پشت كيس

ماده 3 -  فرآيند تعميرات  :

      ماده 3-1 - نصب سيستم عامل هاونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد

      ماده 2-3 - تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده

     ماده 3-3 - نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات

فصل سوم :  وظايف در حوزه شبكه

ماده 1 - نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive  بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات

ماده 2 - تهيه مستندات جامع شبكه بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات 

ماده 3 - آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزات Active

ماده 4 - آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت

ماده 5 - آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي

ماده 6 - حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه موجود

ماده 7 - عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌اي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه( IP وكارت شبكه و... )

ماده 8 - آشنايي با سيستم عامل لينوكس و مفاهيم اوليه شبكه  Network + ( اختصاصي كارشناسان )

ماده 9 - مطلع بودن از انجام هرگونه عمليات عمراني و تلاش جهت حفظ و نگهداري تجهيزات شبكه

فصل چهارم :  وظايف در حوزه  نرم افزار

ماده 1 - پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم

ماده 2 - مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها

ماده 3 - هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها

ماده 4 - همكاري در تهيه RFP (تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازمند ها  انتظارات واحد از  نرم افزار مورد تقاضا)

ماده 5 - آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه  ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... )

ماده 6 - آگاهي از كليات  (حيطه و نوع فعاليت هاي تحت پوشش) نرم افزارهاي واحد مربوطه جهت پيكيري مناسب تر مسائل مربوطه

ماده 7 - تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري           

ماده 8 - مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري

فصل پنجم :  وظايف در حوزه  وب سايت

ماده 1 - نظارت كارشناس IT برروي كار رابط وب سايت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )

ماده 2 - نظارت مستقيم بر روي وب سايت واحد خود ،انتقال مشكلات وپيگيري آنها

فصل ششم :  وظايف در حوزه  HIS

ماده 1 - نظارت بر آموزش هاي ارائه شده از طرف شركت پيمانكار وگزارش اشكالهاي احتمالي به كارشناس مسوول آموزش نرم افزار

ماده 2 - نظارت بر فعاليت هاي شركت پيمانكار در زمان سرويس هاي دوره اي و تحويل گرفتن قطعات داغي

ماده 3 - نظارت بر تهيه گزارش هاي HIS توسط سوپروايزرها هر 15 روز و ارسال آنها بصورت فصلي

فصل هفتم :  وظايف در حوزه  اتوماسيون اداري

ماده 1 - آگاهي كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري

ماده 2 - آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال به كاربران شاغل در آن واحد

ماده 3 - اطلاع رساني از وضعيت سيستم اتومسيون اداري و كاربران ( فعال - تغيير سمت و ....) در آن مركز

فصل هشتم :  وظايف در حوزه  اينترنت

ماده 1 - آشنايي با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امكانات اينترنت ( FTP,FTP2 ، حجم down Load )و نرم افزارهاي جانبي

ماده 2 - شناسايي error  هاي سيستم جهت اتصال به اينترنت

ماده 3 - راهنمايي كاربران  واحدها جهت گرفتن اشتراك اداري وتاييد نياز فرم درخواست ويا شخصيو يااشتراك خطوط ADSL

       تبصره موارد فوق در سايت اينترنت توضيح داده شده است .

ماده 4 - شناخت وآشنايي با ميزان پهناي باند در دانشگاه و ارائه مشكلات اين حوزه به كاربران واحد خود

فصل نهم :  وظايف در حوزه  مخابرات

     ماده1 - آشنايي با نرم افزار مركز تلفن و نحوه ارتباط سيستم رايانه با مركز تلفن ( مراكز تلفن داراي رايانه )

     ماده 2 - تهية نرم افزار مركز تلفن بصورت Backup ( از طريق مخابرات دانشگاه ) جهت استفاده در مواقع ضروري ( مراكز تلفن داراي رايانه )

  ماده 3 - تهيه كيس رزرو براي مركز تلفن و جايگزيني در مواقع ضروري( مراكز تلفن داراي رايانه )

     ماده 4 - نظارت بر صحت عملكرد ups و باطريهاي مركز تلفن