بهداشت محیط
معرفی و شرح وظایف
نام و نام خانوادگی :مهندس نکویی
مدرک تحصیلی :کارشناس بهداشت محیط
سمت:مسئول بهداشت محیط
شماره داخلی : 236
شرح وظایف :
1-آموزش مستمر به بیماران ، پرسنل و مراجعین در مورد کلیه برنامه های بهداشتی
2- شرکت فعال در کمیته بهداشت و کنترل عفونت و طرح موضوعات مربوطه
3- نظارت بر کنترل سالم بودن آب مصرفی بیمارستان از نظر میکروبی و شیمیایی و کلر باقیمانده
4- نظارت و کنترل بر نحوه جمع آوری ، انتقال ، نگهداری و دفع صحیح زباله
5- نظارت بر وضعیت بهداشتی و ایمنی کلیه قسمتهای بیمارستان از قبیل توری پنجره ها ، کپسول اطفاء حریق و ...
6- برنامه ریزی و نظارت بر برنامه شستشو نظافت صحیح کلیه قسمتها و بخشهای بیمارستان
7-نظارت بر وضعیت بهداشت آشپزخانه و تهیه و توزیع مواد غذایی
8- شرکت در سمینارها ، جلسات آموزشی ، باز آموزی و کلاسهای آموزشی جهت بالا بردن سطح اطلاعات و انتقال به بیماران
9- برنامه ریزی و تلاش در جهت ارتقاء شاخصهای اعلام شده بهداشت محیط بیمارستان شامل آب ، فاضلاب ، مواد زائد جامد آشپزخانه و رختشویخانه
10-نظارت بر مراکز فروش مواد خوراکی ، آشامیدنی ، آرایشی بهداشتی در محدوده بیمارستان (بوفه ، فروشگاه و ....)
11-حفظ و ارتقاء جایگاه بیمارستان در شبکه بهداشتی کشور
12-هماهنگی با مسئولین بخشهای مختلف بیمارستان و راهنمایی جهت رفع اشکالات بهداشتی
13-ثبت فعالیتهای روزانه در دفتر گزارش و تهیه و تنظیم گزارش ماهانه فعالیتها
14-ابلاغ و اجرا و برنامه ریزی و نظارت بر اجرای استانداردها و مقررات بهداشت محیط
15-همکاری در برنامه ریزی و پایش برنامه بهداشت محیط با مسئولین مربوطه
16-همکاری با ادارات و موسسات مختلفی که با بهداشت محیط ارتباط دارند .
17- مطالعه پیرامون به کار بردن روش های جدید عملیاتی به منظور بازده و کارایی
18-آموزش بهداشت شامل نیاز سنجی ، برگزاری کلاس ، تهیه پمفلت ، پوستر ، جزوه آموزشی ، نمایش فیلم و ...
19-کنترل و مبارزه با حشرات و جوندگان و به کار گیری روش های مناسب
20-نظارت و کنترل بر سیستم دفع فاضلاب بیمارستان
21- برنامه ریزی و نظارت بر تهیه و نگهداری از مواد شوینده و ضدعفونی کننده
22- برنامه ریزی و نظارت بر امر ضدعفونی و استریلیزاسیون وسایل و محیط
23-همکاری در امر آموزش و کارآموزی دانشجویان
24- رسیدگی به شکایات بیماران ، همراهان ،مراجعین و پرسنل از موارد و مسایل بهداشتی بیمارستان
25- مشارکت و همکاری در هنگام بروز بلایا ، اپیدمی ها و ارائه خدمات لازم
26- تهیه و تنظیم آمار واحد
27- پیگیری امور مربوط به واحد (تاسیساتی ، تعمیراتی ، و نظافت واحد و ...)
28-بررسی وضعیت موجود در واحد تحت نظارت به منظور تعیین مشکلات مرتبط با ارائه خدمات و کیفیت آن
29- برنامه ریزی جهت آموزش و آگاه سازی کارکنان جدیدالورود به مقررات اداری ، استانداردها و شناخت کامل نسبت به واحد
30-هماهنگی تشکیلات جلسات گروهی و جلب مشارکت کارکنان در جهت حل مشکلات واحد مربوطه با نظارت مقام مافوق
31- شرکت در جلسات مدیران و ارائه نیازهای کارکنان واحد مربوطه و مشکلات واحد و پیشنهاد جهت بهبود وضعیت
32- ثبت و گزارش کلیه امور واحد مربوطه به مسئولین ذیربط (شامل درخواستها ، وقایع غیر مترقبه ، حوادث ، کمبودها ، نقایص و...)
33-نظارت بر بهداشت فردی و نظارت کارکنان و تهیه شناسنامه بهداشتی برای پرسنل از جمله کادر آشپزخانه ، خدمات ، متصدی بوفه
34- پیگیری و اقدام در زمینه مسایل بهداشتی و حفاظتی مراکز پرتو های یونساز از طریق کارشناس ذیر بط
35-بررسی وضعیت فنی و بهداشتی سیستم تهویه مطبوع در بیمارستان (گرمایش ،سرمایش) و پیگیری رفع مشکلات اجتماعی موجود .
36- انجام سایر امور محوله طبق دستور مقام ما فوق